veckans skörd







Jag har införskaffat lite nya böcker den här veckan. Böckerna är i ordning:
1. Mangon som sprängdes av Mohammed Hanif, en bok jag läste om i "vi läser" och tyckte verkade intressant.
2. Martin Bricks ungdom av Hjalmar Söderberg, ja en klassiker man borde ha läst helt enkelt.
3. Drömfakulteten av Sara Stridsberg, en bok min kompis lovordat väldigt länge!
4. Breakfast at Tiffany´s av Truman Capote, dels pågrund av att omslaget är så fint och dels för att jag läst en maffig bok om Capote men aldrig något av honom.
5. To kill a mockingbird av Harper Lee, ännu en klassiker man borde läst.
6. The New York Trilogy av Paul Auster, denna bok fick jag av min kompis i studentpresent. Jag har redan läst den (Auster är min favoritförfattare) men ägde inte den här utgåvan som är så himla fin!

thoughts

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0